Kurban ettim kendimi!...

Ben yönlendirmeseydim şimdi bir mahalle Kur'an Kursu'nda Kur'an dersi alıyor olurdun' babama dair hatırladığım en net sözlerden biri... Belki de yıllarımı kurban psikolojisiyle yaşamama sebep olan yegane söz! O istediği için 6 yılını geçirdiği Fransa dönüşünde Galatasaray İlkokulu'na gidemedim,o  İzmirde okumamı istediği için puanım aslında Boğaziçi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümüne yeterken Iktisat okudum,o istediği için derslerim hep iyiydi,hep ders çalışmak için akla gelen örnek öğrenciydim,o istediği için İşbankasında işe başladım... Dönüp geriye bakınca hayatımın son bir yılında kendime kattıklarım dışında babamın istedikleri dışında hiç bir şey yapmamışım! (Zaten son yaptıklarıma önümüzdeki yıllarıma ilişkin kararlarıma tepkisi de yine onu dinlemem ve onun istediğini yapmam yönünde) oysa belki bambaşka bir hayatım olacaktı. Oysa şiir ve kompozisyon yarışmalarında derece almış ve daha lise yıllarında şiir sergisi açmış,sürekli rehberlik ve kişisel gelişim üzerine kitaplar okumayı tercih etmiş biri olarak bambaşka bir yaşamım olabilirdi belki de!... 
İçimde bitiremediğim eziklik, başarısızlık, sürekli yetersiz ve eksik hissetme duygunun kaynağını ararken, bugünkü röportajında Nilgün Belgün'ün cümleleriyle içimden taşıverdi kağıda düşüncelerim... 'Bana hep yapma dediler.Yapma!!! Allah'tan kulak asmadım.Başkalarının yapma dediğini yaptıkları mutlu oldum' 
Isyankar olmak hep kötü algılanır yaşadığımız ülkede.Hele de küçüker şehirde geçirdiysem ilk gençliğimizi... Ya şehirlere sığmayacak kadar büyükse yüreğimizden taşan düşünceler, sadece doğru diye, para kazanmak kolay, iş bulunur diye seçmek amlamsızsa yaşam yolumuzu? Allah'tan hatanın neresinden dönersen kardır diye bir ulvi bir sözümüz de var! Bu sözün önderliğinde okuduğum kitaplar, ve son bir kaç yılda yaşadığım değişimlerinde eşliğinde bu yaşıma kadar oynamış olduğum kurban rolümden vazgeçiyorum! (Aslında çoktan vazgeçtim de bugün açıklıyorum) Kendimi hiç ait hissetmediniz halde sırf hayatımı sürdürmek,her geçen zaman şarklarımı iyileştirmek adına girdiğim sınavlardan elde ettiğim başarılardan başka bir şey elde edememiş olduğum mesleğimde son bir kaç yılım. Bu süreyi yeni yaşam yolumu planlamak ve yeni hayatıma başlarken denge sorunu yaşamamak için sürecin bir gereği olarak bankada geçireceğim. Tabi hayatın benim için başka bir planı da olabilir bilemiyorum! 'hayat biz planlarımızı yaparken başımıza gelenlerin toplamıdır' sözünün gerçekliğine inananlardan biri olarak başıma gelebilecek sürprizlere,karşıma çıkabilecek yepyeni fırsatlara,açılabilecek bambaşka kapılara da kocaman açık yüreğim,beynim,kucağım...
İyi geceler... 🌚

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçimdeki Yolculuk/Esra Özbay

Paul Mckenna / Sizi Zayıflatabilirim

Miraz Şeniz Erten/Göster Yüzünü Ey Aşk